Stan wiedzy o klientach SEO: budżety, ruch i taktyki SEO

Jaki jest średni budżet dla klientów SEO i jak agencje SEO przydzielają czas na zadania? Przebadaliśmy 1241 specjalistów SEO, aby się tego dowiedzieć. Czy wiesz, nad jakimi zadaniami Twoi konkurenci poświęcają czas swoim klientom SEO?

Prawdopodobnie masz pewne wykształcone domysły, ale faktyczna wiedza, gdzie inni spędzają czas, pomaga ci uniknąć straconych okazji. Ponadto znajomość budżetów, które inne agencje pobierają od swoich klientów SEO, może być przydatnym punktem odniesienia, aby dowiedzieć się, czy powinieneś pobierać więcej (lub mniej).

W tym drugim raporcie z raportu z ankiety branżowej magazynu Search Engine Journal, The State of SEO 2021: Insights, Opportunities & Threats , dzielimy się spostrzeżeniami 1241 ankietowanych specjalistów SEO, którzy pracowali bezpośrednio z klientami za pośrednictwem agencji (875) lub jako wolny strzelec (366).

W naszej kohorcie opartej na klientach 51% pracowało w B2B, 41% w B2C, a 8% należało do niespecyficznej kategorii „inne”.

Czytaj dalej aby się dowiedzieć:

  •  Najpopularniejszy zakres budżetu SEO .
  •  Różnica między budżetem freelancera a budżetem agencji.
  •  Jak praktycy SEO wykorzystują swój czas na zadania.

Jaki jest najczęstszy miesięczny budżet SEO?

Ustalenie budżetu klienta zwykle polega na wskazaniu wymaganych zadań i rozbiciu liczby godzin wymaganych do uzyskania wyników. Oprócz dokładnego pomiaru czasu, jaki zajmie zadanie, zawsze istnieje pewien stopień przewidywania, aby uwzględnić nieprzewidziane okoliczności i określić swój poziom jako agencja.

Właściwe ustalanie cen to coś, co ciągle się zmienia. Kluczem jest reagowanie na rynek i naszych konkurentów. W ankiecie State of SEO dowiedzieliśmy się, że najczęściej zgłaszany miesięczny średni budżet klienta SEO wynosi od 1000 do 5000 PLN, według 27% respondentów.

Dwa razy więcej agencji (33%) do freelancerów (14%) mieściło się w przedziale 1000-5000 PLN. Tuż za nim był budżet w wysokości 500-1000 PLN dla 23% respondentów.

Budżety agencji w porównaniu do Freelance

Porównanie danych między freelancerami a agencjami pokazuje, że freelancerzy zwykle pobierają niższe opłaty niż agencje. Respondenci freelancerzy częściej pobierają budżet poniżej 500 PLN niż agencja. Spośród tych, którzy pobierają 500 PLN miesięcznie lub mniej, 28% to freelancerzy.

Co zaskakujące, spora liczba agencji – 32% – wskazała, że ​​pobierają miesięczny budżet poniżej 1000 PLN. Oczywiście istnieje wiele agencji obsługujących zbiór mniejszych klientów. Warto wziąć pod uwagę, że 14% respondentów naszego badania pochodziło z Indii i to może tłumaczyć niższe budżety. Cyfrowi pracownicy w Indiach mają 20% udziału w światowym rynku i mają znacznie niższe koszty życia i średnie zarobki.

Jak profesjonaliści SEO wykorzystują swój czas do zadań?

Skupienie się na tym, gdzie agencje i freelancerzy spędzają czas na zadaniach SEO, pokazuje, że co ciekawe, budowanie linków zajmuje najmniej czasu.

Wynika to najprawdopodobniej z tego, że budowanie linków jest tak specjalistyczną niszą, którą trudno skalować i zwykle jest to źródło wsparcia zewnętrznego.

Nasza ankieta na temat stanu SEO ujawnia interesujące informacje na temat tego, gdzie praktycy spędzają czas:

  •  11,7% specjalistów SEO twierdzi, że ilość czasu poświęcanego na badanie odbiorców to „Brak”.
  •  8,67% specjalistów SEO nie poświęca w ogóle czasu na pozycjonowanie mobilne, a 7% spędza tutaj cały swój czas.
  •  Tylko 7% ankietowanych poświęca cały swój czas na techniczne SEO.
  •  19,2% specjalistów SEO poświęca tylko niewielką część swojego całkowitego czasu SEO na optymalizację na stronie.
  •  7,3% specjalistów SEO podobno poświęca „cały” swój produktywny czas na badanie słów kluczowych.
  •  Tylko 5,7% specjalistów SEO nie poświęca czasu na techniczne SEO, co czyni go niezbędną umiejętnością dla większości.

Jeśli weźmiemy pod uwagę wyniki w powyższej tabeli, odzwierciedlają one proces SEO i to, czego byśmy się spodziewali:

  •  Badanie słów kluczowych to podstawowy proces wyszukiwania odpowiednich możliwości i zwiększania ruchu.
  •  Czynniki na stronie mają istotny wpływ na widoczność strony.
  •  Analizy są stale weryfikowane w celu pomiaru postępów po wdrożeniu strategii.
  •  Lokalne SEO to rozwijający się rynek, ponieważ w zeszłym roku coraz więcej lokalnych firm obracało się online.

Można by pomyśleć, że techniczne SEO zajmowałoby wyższą pozycję na liście. Jednak techniczne SEO zwykle wymaga większych inwestycji na początku nowej relacji z klientem, a po zakończeniu wstępnej pracy utrzymanie zajmuje mniej czasu. Ogólnie rzecz biorąc, SEO to równowaga między optymalizacją techniczną a strategią.

SEO można podzielić na dwie części, według Erica Enge z Pilot Holding:

Właściwe SEO techniczne. Jeśli tego nie zrobisz, nie masz szans na sukces. Ale ostatecznie jest to trochę jak kupowanie biletu na zawody. Jeśli nie kupisz biletu, nie możesz wygrać” – powiedział.

Enge dodała, że ​​druga część to: „ Wykonywanie właściwej strategii SEO. W ten sposób/gdzie układasz wszystkie plany stron i treści w celu zaoferowania witryny lepszej od konkurencji. Kiedy już weźmiesz udział w konkursie (uzyskasz właściwe SEO), tak właśnie wygrywasz.”

Jak zmieniły się budżety w ciągu ostatnich 12 miesięcy?

Badanie State of SEO pokazuje, że 50,5% budżetów klientów zwiększyło się nieznacznie lub znacznie w ciągu ostatnich 12 miesięcy, podczas gdy tylko 3,8% budżetów zostało całkowicie obciętych.

 

Blisko szesnaście procent klientów ograniczyło do pewnego stopnia budżet SEO, a 23,8% utrzymało kurs, utrzymując ten sam budżet w ciągu ostatniego roku. W zeszłym roku, kiedy wybuchła pandemia, pojawiła się początkowa panika z powodu wstrzymywania prac i cięć budżetowych. Potem przyszła prawdziwa niepewność.

Po tej początkowej panice stało się jasne, że infrastruktura cyfrowa jest niezbędna i ponownie uruchomiono marketing internetowy. Wtedy praca znów zaczęła szybko płynąć, a zapotrzebowanie wzrosło. Z naszego badania wynika, że ​​budżety nieznacznie wzrosły lub pozostały takie same. Biorąc pod uwagę znaczenie marketingu cyfrowego dla przetrwania firmy po pandemii, prawdopodobne jest, że w miarę postępów będziemy przeznaczać większy budżet na SEO.

Oznacza to, że będzie również większe zapotrzebowanie na wysoko wykwalifikowanych specjalistów SEO, którzy będą zarządzać wzrostem konkurencji. Jason Barnard z Kalicube wyjaśnia: „Początkowo klienci anulowali umowy lub drastycznie je ograniczyli – zrozumiała, odruchowa reakcja, biorąc pod uwagę, że nikt nie miał prawdziwego pojęcia, co się dzieje i jak może się potoczyć sytuacja. „Kiedy przejście do trybu online stało się widoczne po kilku miesiącach, budżety wróciły, a klienci zaczęli zwracać się do mnie o pomoc w dostosowaniu się do„ nowej normalności ”.

Jak zmienił się ruch dla klientów w ciągu ostatniego roku?

Ogólnym trendem w zeszłym roku był wzrost ruchu, ponieważ coraz więcej osób przebywało w domu, a internet stał się ich portalem dla świata zewnętrznego. Wszystko działo się online. Na całym świecie poziom ruchu internetowego wzrósł o 40%, a większość specjalistów SEO doświadczyło wzrostu ruchu dla klientów jako bonusu rosnącej fali.

Według naszych respondentów większość klientów SEO (41%) doświadczyło niewielkiego wzrostu ruchu, podczas gdy 23% odnotowało znaczny wzrost ruchu; ogółem ruch na stronie klienta wzrósł u 64,2% respondentów. Tylko 5% specjalistów SEO zauważyło duży spadek ruchu dla swoich klientów.

Dane pokazują wyraźną korelację między ruchem a wzrostem/spadkiem budżetu:

* Tam, gdzie budżety nieznacznie wzrosły, 54% z nich odnotowało niewielki wzrost ruchu.

* Tam, gdzie budżety znacznie wzrosły, 59% z nich odnotowało znaczny wzrost ruchu.

* Z drugiej strony, przy znacznie obniżonym budżecie, 20% z nich odnotowało znaczny spadek ruchu.

To nie jest mit, w który wielu klientów uważa, że ​​gdy zainwestują w SEO jako „jednorazowe”, mogą przez długi czas jeździć na wynikach. Zadanie wykonane. Andrew Shotland z Local SEO Guide powiedział: „Niestety tak – budżety korelują ze zmianami w poziomie ruchu i sukcesem. Oczywiście to trochę samolubne, ale klienci, którzy radzą sobie najlepiej, to ci, którzy nieustannie inwestują w SEO i podwajają wygrywające strategie”.

Do pewnego stopnia naprawdę solidna techniczna praca SEO może przez jakiś czas przynosić korzyści. Jednak ciągłe zmiany wprowadzane przez Google do algorytmu, zanikanie linków i rosnąca konkurencja będą z czasem stopniowo niszczyć rankingi i ruch.

„W witrynach, w których techniczne SEO jest już solidne, a budżety są inwestowane w dodawanie treści/wprowadzanie ulepszeń treści w całej witrynie, widzimy bardzo silną korelację między zwiększonymi budżetami a rosnącym ruchem” – powiedział Eric Enge. Dodał: „Zrobione we właściwy sposób to jak drukowanie pieniędzy. W przypadku innych rodzajów inwestycji wyniki nie są tak przewidywalne, ale generalnie nadal mają pozytywny wpływ”.

Dowiedz się więcej o tym, co jest teraz ważne w SEO i na czym należy się skupić w tym raporcie, dzieląc się pojawiającymi się trendami i czynnikami rankingowymi z ankiety State of SEO 2021.